1. We are currently experiencing issues with viewing and uploading images, our team is working on the issue.
    Dismiss Notice

How do they look 21 days into veg

Discussion in 'Newbie Central' started by timmehvl, Apr 20, 2017.

  1.  
    timmehvl

    timmehvl Active Member

    Msnl fem mix 400w mh excited to see what is what lol in coco 2mls of a and b per litre one is a little burnt but new growth isn't any advice or good criticism will be good thanks for looking :)
     

    Attached Files:

    Chef420, whitebb2727 and neckpod like this.
  2.  
    timmehvl

    timmehvl Active Member

  3.  
    neckpod

    neckpod Well-Known Member

    looking good man when you planning on flipping over to 12/12?

    They look a bit stretched out what strain are they?

    What light cycle you on 18/6 or ??


    I used to grow in coco with canna nutrients and had some real nice plants and crops from them, still using canna now but aqua range for my rdwc setup. First grow in dwc for me so kinda a newbie again.
     
    Supramanrz and timmehvl like this.
  4.  
    timmehvl

    timmehvl Active Member

    Yer they are stretched not sure about 12/12 but I have a 600w hps :) they are on 18/6 and I'm not sure on strain there are from msnl and it was a fem mix bag so it's a lucky dip lol I tried Dwc and I killed a lot lol do you have a journal? They are starting to fill out and I've fimmed them so Yer when should I flip? Thanks for answering
     
  5.  
    neckpod

    neckpod Well-Known Member

    No journal as of yet as i never felt the need but may do one next time as this is my first venture into rdwc i want to see how this goes first.

    12/12 all depends on how much room you have to play with, some breads can really stretch out during the first few weeks of flower and if not careful can quickly over run the grow space.
    I run my 600w mh for first 3 weeks of 12/12 as this helps reduce stretch a little.
    You have to think that they could stretch 12 to 18 inch in flower. i usually flip 12/12 when they are about 12 to 18 inch tall.

    I tried the ScroG method 2017-04-20 07.28.07.jpg 2017-04-20 07.28.26.jpg this time and probably didn't need to grow 4. will add a picture of my purple haze from this am 2 weeks in 12/12 and they have just started to stretch.
     
    timmehvl and Lightgreen2k like this.
  6.  
    timmehvl

    timmehvl Active Member

    Very nice man well if worse comes to worse I can knock a wall down and turn my 8ft high by 4 ft wide by 4ft long into 8x4x8 Wich should be ok your plants look awesome I hope mine get like that if I flip 12/12 under 400w mh now will they get more bushy and a little bit taller? And would love to see some purple haze
     
    neckpod likes this.
  7.  
    timmehvl

    timmehvl Active Member


    Very nice man well if worse comes to worse I can knock a wall down and turn my 8ft high by 4 ft wide by 4ft long into 8x4x8 Wich should be ok your plants look awesome I hope mine get like that if I flip 12/12 under 400w mh now will they get more bushy and a little bit taller? And would love to see some purple haze
     
    neckpod likes this.
  8.  
    neckpod

    neckpod Well-Known Member

    I think you would probably grow tall rather than bushy, you could maybe look a topping which i did with mine, maybe just do one or 2 see how you get on with it.
    you don't want to be topping if your gonna switch 12/12 as this causes stress and you don't want to be doing that during flower.

    You could also try a Scrog net and make them grow sideways for a while (low stress training - lst.) real easy to do. there are some good video's on youtube these helped me out loads.

    Just hope mine doesn't stretch too much now and hopefully they'll produce 3 to 5 oz per plant dried and cured. hopefully being the key word.
    what happened when you tried dwc? only thing i find hard about it is water temps are a pain in the f%*king ass.
     
    timmehvl likes this.
  9.  
    timmehvl

    timmehvl Active Member


    I have topped so should I put 2 in 12/12 and keep 2 in veg? I don't mind growing tall I just want a good yield lol this is my second grow so Yer I had same problems water temps every thing died over night so I went to coco hand watered lol I'm nervous I don't know what to do lol
     
    neckpod likes this.
  10.  
    neckpod

    neckpod Well-Known Member

    Don't be nervous mate your doing Great! seen some right messes over the years and yours are far from a mess they look pretty healthy to me.

    Coco growing is fun and the flavour can be real nice just as long as you let them roots dry out every other feed you will be fine.

    It really is up to you when you flip them to 12/12, How long ago did you top them and are they now growing again?

    i would just flower them all together and gotta remember they will likely double in size, as for yield the golden number seems to be a gram per watt if all goes well so a potential yield of 300g to 400g should be your long term goal.

    If i was in your shoes and growing them tall wasn't an issue i would probably leave them a few more days and then flip them but do what feels right for you.
     
    timmehvl likes this.
  11.  
    timmehvl

    timmehvl Active Member


    Yer I see what you mean man I just want a good successful grow all I can do is try I will wait another week see how they go hopefully get some clones but will see I topped 8 days ago and the new colas or whatever you call them are booming out :) can't wait to see what colours and stuff show oh and I'm getting some girl scout cookies sent to me so should be fun and I thought you had to keep coco moist ? I might add some perlite next time
     
  12.  
    neckpod

    neckpod Well-Known Member

    I always let mine dry out at least once a week when in coco or at least until a healthy root system is established, then they can take it much more punishment.
    with coco you should almost treat it like hydro and water little but often anything up to 3 times a day.

    Mine when in full flower would take 2 x 1litre feeds per day.

    Im in work now and getting paid for this hahaha. better sign off for a while so maybe speak later mate. you US or UK?
     
    timmehvl likes this.
  13.  
    timmehvl

    timmehvl Active Member

    That's crazy never thought of it like that I'm in Australia man lol getting paid to be on here is alright haha where are you from? Do you let the coco fully dry or just the top?
     
  14.  
    neckpod

    neckpod Well-Known Member

    Im from Manchester UK, Im not saying dry them out till they wilt or are stressed by it just let them go longer than usual or like you say until the top turns light in colour that way you know its getting dry with doing damage or causing stress.

    Good job i checked my water butt this morning as its almost dry, the girls have drunk about 30litres of nutrient solution in about 3 days.
    roots have just exploded as well and to be truthful its all happening very fast. 8am UK time and i should be drawing (cad) or on a cnc machine really ha. here a pic of my roots15 days into flower! Booom! 2017-04-21 07.45.32.jpg
     
    timmehvl likes this.
  15.  
    timmehvl

    timmehvl Active Member

    Wow those roots are going mad man and Yer I'll let them go till tomorrow then feed my pots still feel heavy so theres plenty of feed and I love the UK it's so nice and cold haha are you a machinist or something
     
    neckpod likes this.
  16.  
    neckpod

    neckpod Well-Known Member

    Im a design engineer so do some cad work and then machine the parts on a cnc machining centre, my job title is product design manager and we design and build custom computer enclosers and do a lot for the MOD.

    Your correct the weather is so hot here lol its currently a staggering 12 C
    a really hot one! hahaha
    Would love to visit Australia but flights are soooo expensive, what part o Australia you at then?
    is that the reason for your dwc disaster temps?
     
    timmehvl likes this.
  17.  
    timmehvl

    timmehvl Active Member

    Your work sounds tricky haha 12 c fuck Yer I wish lol Yer flights are bullshit I couldn't imagine working my way over there I'm in good ol Queensland man get some wicked outdoor grows here lol and Yer man my res was hitting like 30c it was shit house where in the UK are you located man
     
    neckpod likes this.
  18.  
    neckpod

    neckpod Well-Known Member

    I live in Manchester, 30c that's hot man! i had issues when my res hit 22c never mind 30c. bought an aquarium chiller and it just sorted everything out.

    Its res change day for me which is always fun. Not! ha.
    Are you gonna use boost and pk13/14?
     
    timmehvl likes this.
  19.  
    timmehvl

    timmehvl Active Member


    Yer I know where I live hits 40 to 45c in summer and what's pk13/14 I have used potash and it was awesome
     
    neckpod likes this.
  20.  
    neckpod

    neckpod Well-Known Member

    Canna pk13/14 makes your buds bigger and denser. IMO anyway.
    I use it with canna boost as well which is pretty expensive but all semm to help yield and quality/taste.

    http://www.canna-uk.com/pk_13_14
     
    timmehvl likes this.

Share This Page